Beoordeeld met 9,3
085 4871441

Jeep Avenger review: Eerste elektrische Jeep

Jeep Avenger

Ben je benieuwd naar de avonturen die wij hebben beleefd met de Jeep Avenger? We hebben deze stoere elektrische Jeep grondig aan de tand gevoeld op de meest uiteenlopende wegen, van het razendsnelle Circuit Zandvoort tot modderachtige binnenwegen en eindeloze snelwegen. En hier is een kleine hint: deze auto deinst nergens voor terug! Ben je nieuwsgierig naar onze belevenissen? Bekijk snel onze video en duik in het artikel!

Interieur: Typisch Jeep met een vleugje toekomst

Het interieur van de Jeep Avenger is doordrenkt met het typische Jeep-karakter, maar kijkt ook vooruit naar de toekomst van autorijden. De cockpit is uitgerust met twee schermen, waaronder een 7-inch display en 10,25-inch tabletscherm op het dashboard.

Met een carrosseriekleur uitgevoerd dashboardpaneel, weerspiegelt het interieur de aandacht voor detail. Maar dat is niet alles - deze Jeep biedt volop opbergmogelijkheden, zodat je alles kunt meenemen wat je nodig hebt voor je reis. De sfeer wordt bepaald door de LED-ambianceverlichting, die je naar eigen wens kunt instellen. Of je nu de paden in de wildernis verkent of door de stad rijdt, de Jeep Avenger maakt elke rit een onvergetelijk avontuur. Iedere rit wordt in ieder geval extra comfortabel gemaakt dankzij de vele opties zoals de Android Auto/Apple CarPlay, automatische airconditioning, fysieke knoppen en aanpasbare middenconsole.

De Jeep Avenger is qua formaat vergelijkbaar met een Peugeot e-2008 en Opel Mokka-E. Als bestuurder en passagier naast de berijder heb je voldoende ruimte, echter is de ruimte op de achterbank wel enigszins beperkt als je met bijvoorbeeld meerdere volwassenen in de Jeep Avenger wilt stappen.

Design: Stoer en avontuurlijk

Stel je voor: je rijdt over de Nederlandse wegen in de Jeep Avenger en met elke kilometer wordt het duidelijk dat dit niet zomaar een auto is. Het design van de Jeep Avenger spreekt voor zich en is echt een blikvanger op de Nederlandse wegen. Met zijn brede wielbasis staat hij stoer en zelfverzekerd op het asfalt, en de typische Jeep kenmerken zijn niet te missen. De iconische zevensleufs grille siert de voorkant, geflankeerd door indrukwekkende Full LED-koplampen die de weg verlichten. Maar wat deze Jeep echt bijzonder maakt, is de vooruitstrevende technologie die naadloos is geïntegreerd. Met een scala aan handige veiligheids- en rijassistentiefuncties, ben je altijd in controle en veilig onderweg. De Jeep Avenger belichaamt de perfecte mix van stijl, kracht en moderniteit, en nodigt je uit om de weg te verkennen met een gevoel van avontuur en vertrouwen.

Verborgen Easter Eggs van Jeep

Waar Jeep zich echt mee onderscheidt ten opzichte van de rest zijn de leuke, verborgen designelementen die je terugvindt in de auto. Het zijn als het ware verborgen boodschappen die de eigenaar zelf kan ontdekken. Zo hebben wij er tijdens onze rijtest maar liefst drie ontdekt! Op de voorruit zit een mannetje met een verrekijker, op het dak kun je een lieveheersbeestje terugvinden en de laatste Easter Egg hebben wij gevonden bij het remlicht. De Jeep Avenger heeft daar de herkenbare grille nogmaals afgebeeld. Wat ons betreft leuk bedacht van Jeep!

Jeep Avenger getest op Circuit Zandvoort

De beste manier om een auto echt goed te leren kennen is om de auto eens een tijdje te proberen. Test de auto eens een paar dagen om te bekijken of je uitkomt met jouw dagelijkse ritten. De Jeep Avenger is namelijk doordrenkt met de allroad-capaciteiten waar Jeep bekend om staat. Met zijn Selec-Terrain tractieregeling is de Avenger een meester in elke omgeving en wegconditie, of je nu door modder, sneeuw of zand rijdt. Elk moment achter het stuur is een avontuur, want deze auto biedt luxe en comfort op iedere route.

Als dé EV-expert hebben wij de auto uitvoerig aan de tand gevoeld, waaronder op het Circuit Zandvoort. Het eerste wat tijdens de test opvalt is dat de Jeep Avenger vooral een comfortabele reisgenoot is. De besturing is niet super precies en de vering is aan de zachte, comfortabele kant. De auto is totaal niet stuiterig, korte oneffenheden worden dan ook feilloos weggeveegd. Uiteraard heeft dit ook een keerzijde, sportief of dynamisch rijgedrag heeft de auto niet, maar dat is overduidelijk ook niet hoe Jeep de Avenger Electric in de markt zet. De auto is gericht op een andere doelgroep, een doelgroep die een comfortabele reisgenoot zoekt. De auto is daarentegen dan wel vrij vlot, het is zeker geen raket, maar is ondanks het bescheiden vermogen van 156 pk wel degelijk lekker vlot in dagelijks verkeer. Kom je eenmaal boven de 120 km/h, dan merk je dat de auto wel degelijk trager wordt, zijn massa gaat dan echt een rol spelen. Vertaal je dit naar het gebruik op de Nederlandse wegen, dan kun je prima stellen dat de Jeep Avenger Electric gewoon een vlotte auto is die zeker zijn mannetje zal staan.

Rij 400 kilometer (WLTP) zonder te laden met de Jeep Avenger

De Jeep Avenger is uitgerust met een 50,2 kWh accupakket, dat betekent dat je 400 kilometer (WLTP) ver kunt rijden zonder te hoeven laden. In de praktijk valt het rijbereik van een elektrische auto altijd iets lager uit, dus houd rekening met een actieradius van 355 kilometer. Heb je de auto toch bijna helemaal leeggereden? Bij een snellader met een laadsnelheid van 100 kW DC is de auto binnen 26 minuten weer voor 80% opgeladen.

Jeep Avenger zakelijk te leasen vanaf 539 euro per maand

Ben je ervan overtuigd dat je de Jeep Avenger zakelijk wilt leasen? Er zijn namelijk zoveel redenen om te kiezen voor de Jeep Avenger. De Jeep Avenger kun je zakelijk leasen vanaf 517 euro per maand en kun je direct rijden! Als je je kiest voor de Jeep Avenger dan moet je rekening houden met een bijtelling tussen de 205 euro en 275 euro per maand. Dus wacht niet te lang, want deze auto is niets voor niets uitgeroepen tot Car of the Year 2023.

Volkswagen ID.Buzz

Profiteer nu nog van de subsidie voor elektrische bedrijfsauto's

Mobility licenseplate

Mail of bel ons
We helpen graag

085 48 71 441 info@mobilityservice.nl