Hyundai en Kia gaan samen 100% elektrische bedrijfsauto’s ontwikkelen. Beide automerken willen hiermee de uitrol van nieuwe generatie elektrische bedrijfsauto’s versnellen. Voor Hyundai en Kia is dit een volgende stap richting de transitie naar emissievrije mobiliteit. Het zogeheten ‘skateboardplatform’ van Arrival vormt de basis voor de ontwikkeling van de elektrische bedrijfswagens.
Verder is er nog niets inhoudelijk bekendgemaakt over de elektrische bedrijfsauto’s. Denk hierbij aan het design, prijzen, accupakket, actieradius etc. Het is nog even afwachten wanneer de elektrische bedrijfswagen wordt uitgebracht.
Beide automerken hebben iets met elkaar gemeen: hun visie op de toekomst voor elektrische mobiliteit. Hyundai en Kia hebben in totaal 100 miljoen euro geïnvesteerd voor de ontwikkeling van elektrische bedrijfsauto’s. Beide automerken hebben de handen ineen geslagen met Arrival, een Engelse start-up gespecialiseerd in de ontwikkeling van elektrische auto’s.
Hyundai en Kia willen met deze investering, enerzijds inspelen op de behoefte voor elektrische bedrijfsauto’s in Europa, en anderzijds hun propositie veranderen van autobouwers naar aanbieders van schone mobiliteit.
Zij willen kleine en middelgrote elektrische bedrijfsauto’s ontwikkelingen voor deelautobedrijven en shuttlediensten. De Engelse start-up Arrival helpt hen door het schaalbare platform voor de ontwikkeling van de elektrische bedrijfswagens beschikbaar te stellen.
“De milieuvriendelijke voertuigmarkt in Europa zal naar verwachting snel groeien als gevolg van de introductie van strengere milieuregels,” zei Biermann. “Door het samen met Arrival ontwikkelen van elektrische bedrijfsvoertuigen, zijn we in staat om een concurrentievoordeel te behalen en geleidelijk ons leiderschap in de wereldwijde milieuvriendelijke voertuigmarkt te vestigen, met Europa op de voorgrond.” Aldus Albert Biermann, President & Head of Research & Development Division voor Hyundai Motor Group.
Hyundai en Kia hebben ervoor gekozen om het schaalbare platform van Arrival te gebruiken vanwege hun specialisatie in elektrische auto’s. Het platform is volledig schaalbaar, dat wil zeggen dat je meerdere elektrische auto’s op het platform kunt ontwikkelen die volledig voldoen aan de klantbehoeften.
Vanwege de wereldwijde groei in het online winkelen, wordt de vraag naar elektrische bedrijfsauto’s steeds groter. Ook spelen de strengere milieuregels een grote rol. Vanaf 2021 moeten alle autofabrikanten de gemiddelde CO2-uitstoot met 27% verlagen, van 130 g/km tot 95 g/km. Hier proberen Hyundai en Kia op in te spelen. Hyundai en Kia zoeken verschillende samenwerkingsverbanden met bedrijven om een leidende positie op te bouwen in de snel groeiende EV-markt.
Wij zijn heel benieuwd naar de ontwikkelingen en naar de verdere specificaties van de elektrische bedrijfsauto’s!
IJssel 5-7
2491 BW Den Haag
Burgemeester J.G. Legroweg 64A
9761 TD Eelde