Ruime sedan
Winnaar van de iF Design Award
Veilige en goed geteste Blade batterij
De BYD Han is een zeldzame auto op de Nederlandse wegen, in China is BYD echter het grootste elektrische automerk. Het zijn dan ook zeker geen amateurs wanneer het over het bouwen van elektrische auto's gaat. De BYD HAN maakt, net als de andere BYD-auto's, gebruik van de zogenaamde eigen ontwikkelde Blade batterij. Deze batterij is ontworpen op veiligheid en robuustheid. De BYD HAN heeft tevens de prestigieuze iF Design Award op zijn naam staan. Een kleine kanttekening bij deze auto: momenteel is de auto nog uitgerust met een 1-fase AC boordlader.
Range BYD Han | ||||
---|---|---|---|---|
Zomer - stadsverkeer |
675 km
|
Winter - stadsverkeer |
455 km
|
|
Zomer - snelweg |
450 km
|
Winter – snelweg |
345 km
|
|
Zomer - gecombineerd |
545 km
|
Winter - gecombineerd |
400 km
|
Specificaties BYD Han | ||||
---|---|---|---|---|
Acceleratie (0-100 km/h) |
4 sec
|
Topsnelheid |
180 km/h
|
|
Realistisch verbruik |
23 kWh/100 km
|
Vermogen |
380 pk
|
|
Trekgewicht geremd |
0 kg
|
(Geen verkooppraatje 😉)
De BYD HAN is met recht een populaire auto in China. Het is een nette auto van een fijn formaat. Echter heeft de auto in Nederland wel een grote kanttekening: de 1-fase AC-boordlader. In Nederland maken wij gebruik van een 3-fase stroomnet met 3-fase openbare laadpalen. In de praktijk laadt de BYD Han daardoor 66% langzamer bij de meeste laadpalen ten opzichte van zijn concurrenten zoals de BMW i4 en Mercedes EQE. Ook bij de snellader heeft de auto geen grensverleggende specificaties met een maximum van 120 kW DC. Hiermee kan de auto in ongeveer 44 minuten van 10-80% opladen. Wanneer je opvallen met een uniek design belangrijk vindt kan de BYD HAN de auto voor jou zijn!
IJssel 5-7
2491 BW Den Haag
Burgemeester J.G. Legroweg 64A
9761 TD Eelde