Luxe en ruime sedan
Stoer design
Snellaadvermogen van 205 kW DC
De BMW i5 is een luxe, ruime sedan met een sportieve ondertoon. De auto heeft geen uitgesproken 'ev-design' en lijkt veel op de brandstof aangedreven 5-serie. Dit is niet gek, gezien BMW gebruik maakt van een hybride-platform om zowel de elektrische als reguliere varianten op te bouwen. De auto is een upgrade ten opzichte van de i4 en een echte executive-wagen! Ze maken het bij BMW af met een snellaadvermogen van 205 kW DC, waardoor de auto in 28 minuten van 10-80% kan opladen.
Range BMW i5 | ||||
---|---|---|---|---|
Zomer - stadsverkeer |
605-680 km
|
Winter - stadsverkeer |
415-450 km
|
|
Zomer - snelweg |
400-445 km
|
Winter – snelweg |
310-345 km
|
|
Zomer - gecombineerd |
490-545 km
|
Winter - gecombineerd |
360-400 km
|
Specificaties BMW i5 | ||||
---|---|---|---|---|
Acceleratie (0-100 km/h) |
4-6 sec
|
Topsnelheid |
193-230 km/h
|
|
Realistisch verbruik |
22-23 kWh/100 km
|
Vermogen |
250-442 pk
|
|
Trekgewicht ongeremd |
750 kg
|
Trekgewicht geremd |
1500-2000 kg
|
(Geen verkooppraatje 😉)
De BMW i5 is een duidelijke upgrade ten opzichte van de BMW i4, en bij BMW weten ze goed hoe ze er nog een schepje bovenop kunnen doen. De auto is luxe, ruim en heeft uitstekende prestaties op het gebied van de elektrische aandrijving en het opladen. Het is een prijzige auto, maar voor de prijs krijg je ook veel luxe terug. In het segment heeft het concurrentie van onder andere de Mercedes EQE en de i5 is, naar onze mening, een geduchte concurrent. Met de typisch stoere BMW uitstraling hebben ze weer goed werk geleverd in München. Het is te verwachten dat we de BMW i5 vaak (en ook weer niet te vaak gezien het prijskaartje) in het Nederlandse straatbeeld gaan zien.
IJssel 5-7
2491 BW Den Haag
Burgemeester J.G. Legroweg 64A
9761 TD Eelde