Mobility Service Nederland

Maatregelen Coronavirus

Update toespraak Mark Rutte 14/12/2020

Naar aanleiding van de toespraak van Mark Rutte van 14 december 2020, willen we jou graag informeren wat dit betekent voor onze werkzaamheden:

Gelukkig mogen en kunnen wij als bedrijf zo veel mogelijk doorwerken. Wij doen dit wel met een aantal passende maatregelen, waarvan wij veel maatregelen al sinds maart 2020 naleven:

  • Onze medewerkers werken zo veel mogelijk vanuit huis. Ook vanuit huis kunnen wij u telefonisch, via Whatsapp of via videoconferencing net zo snel en net zo goed te woord staan als dat we dit vanuit één van onze vestigingen zouden kunnen;
  • Onze chauffeurs kunnen en mogen nog steeds doorgaan met het ophalen en afleveren van auto’s. We doen dit volgens de coronarichtlijnen. Dit betekent onder meer dat zij een mondkapje dragen, afstand houden en dat de overdracht van de auto “contactloos” verloopt. Dit betekent dat er niet hoeft te worden getekend voor ontvangst of uitgifte van een leaseauto. De auto wordt natuurlijk wel zorgvuldig en grondig geïnspecteerd, er worden hierbij foto’s gemaakt en onze klanten ontvangen deze bevestiging van ontvangst of uitgifte achteraf per e-mail.
  • Wilt u een nieuwe leaseauto bij ons bestellen? Natuurlijk is dat nog steeds mogelijk. Onze adviseurs helpen u graag bij de keuze. Zoekt u een elektrische auto? Deze kunt u online configureren via zakelijkelektrischleasen.nl. Wilt u eerst een proefrit maken? Dit is mogelijk, maar wel volgens bovenstaande richtlijnen.
  • Omdat wij het openbaar vervoer niet of zo min mogelijk willen belasten, kan het zijn dat wij ophaal- of aflevertijden wat ruimer moeten aanhouden.
  • Ook tussen kerst en oud&nieuw werken wij door.

We wensen iedereen, in het bijzonder de “getroffen” ondernemers, veel sterkte in deze bijzondere periode. Desondanks ook fijne feestdagen en een gelukkig en bovenal gezond 2021.

Het Coronavirus heeft op vele bedrijven een behoorlijke impact. Juist in deze periode, willen wij er graag voor jullie zijn. Wij vinden het daarom belangrijk om jullie via deze weg te informeren over onze getroffen maatregelen.

Natuurlijk volgen wij de richtlijnen van het RIVM en de Nederlandse overheid. Om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen, werken onze collega’s zoveel mogelijk vanuit huis. Vanuit huis zijn onze medewerkers uitstekend bereikbaar, zowel telefonisch, per e-mail, via Whatsapp, Facetime of Skype, maar ook via de chatfunctie op onze website.

Onze vestigingen in Eelde en Den Haag zijn wel geopend, maar er zijn veel minder collega’s aanwezig dan je van ons gewend bent. 

Wij zullen er uiteraard alles aan doen om ervoor te zorgen dat de flexibele en persoonlijke service die jullie van ons gewend zijn, hier niet onder hoeft te lijden. 

Maatregelen om bedrijven en ondernemers te helpen

De gevolgen van het Coronavirus raken vrijwel iedere ondernemer en iedere organisatie in Nederland. De maatregelen die het kabinet treft om bedrijven en ondernemers te ondersteunen, zijn voor een groot deel bekend. In onze whitepaper kun je lezen welke maatregelen er inmiddels zijn getroffen om ondernemers te helpen.

Bekijk onze whitepaper

Bij het ophalen van de leaseauto

  • Wij willen jullie vragen om de leaseauto klaar te hebben staan, waarbij er zo min mogelijk ‘overdracht’ plaatsvindt;
  • Leg alsjeblieft de (schoongemaakte!) sleutel al klaar, op een bureau, op de auto of wat jullie wens hierin ook is, vermijd het contact met onze chauffeur;
  • Normaliter wordt er via de iPad of telefoon getekend voor inname van een leaseauto. Dit hoeft niet meer, de chauffeur tekent zelf twee keer. Onze klant ontvangt de PDF van uitgifte of inname per e-mail. 

Bij het leveren van de leaseauto

  • De chauffeur belt de klant voordat hij/zij bij het adres is, waarbij er ook zo min mogelijk ‘overdracht’ is. De chauffeur zal dan ook aanbieden om de sleutel bijvoorbeeld in de brievenbus te deponeren, op de auto te leggen, of wat de situatie op dat moment ook maar biedt;
  • Normaliter wordt er via de iPad of telefoon getekend voor uitgifte van een leaseauto. Dit hoeft niet meer, de chauffeur tekent zelf twee keer. Onze klant ontvangt de PDF van uitgifte of inname per e-mail;
  • Meestal verzorgen wij een uitgebreide uitleg over de leaseauto bij de klant. Dit doen wij momenteel niet. Wel zorgen wij ervoor dat de berijder wordt nagebeld door ons klantenteam. De uitleg verzorgen wij desgewenst telefonisch of via Facetime.

Indien er toch vragen zijn, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn telefonisch vanuit huis uitstekend bereikbaar. Wij denken graag met je mee. Uiteraard hopen wij vanwege de situatie op jullie begrip.

Mocht je naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben, of ben je op korte termijn op zoek naar een (auto-) mobiliteitsoplossing? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Het team van Mobility Service

Veelgestelde vragen voor leaserijders

Kan ik een afspraak inplannen om winterbanden onder mijn auto te laten monteren? 

Op dit moment zijn alle garages in Nederland nog geopend. Het is dus mogelijk om (online) een afspraak in te plannen voor de bandenwissel. Houd echter wel rekening met de RIVM-richtlijnen: zorg voor een schone auto, houd minimaal 1,5 meter afstand en neem geen plaats in de wachtruimte. Sommige garagisten bieden een haal- en brengservice. 

Mijn auto heeft onderhoud nodig. Kan ik hiervoor een afspraak maken? 

Zoals hierboven aangegeven, is het momenteel nog mogelijk om een reguliere onderhoudsafspraak in te plannen. Houd echter wel rekening met de RIVM-richtlijnen: zorg voor een schone auto, houd minimaal 1,5 meter afstand en neem geen plaats in de wachtruimte. Sommige garagisten bieden een haal- en brengservice. 

Stel dat ik met pech onderweg kom te staan. Is de pechhulp in deze tijd wel geregeld?

Indien je met pech langs de weg komt te staan, dan kun je bellen met ons pechnummer 085 487 1499. Houd echter wel rekening met de RIVM-richtlijnen indien je met pech langs de weg komt te staan: houd minimaal 1,5 meter afstand van de hulpverleners.

Ik rij veel minder dan normaal. Wordt mijn leasecontract aangepast? 

Indien je veel minder kilometers rijdt dan normaal, dan is het mogelijk om het leasecontract aan te passen. Dit doen we echter niet na een maand waarbij er minder kilometers zijn gereden, die periode is op de gemiddelde looptijd van een leasecontract van 48 of 60 maanden veel te kort om een goed beeld te geven over de totale periode. 

Jaarlijks monitoren wij in samenspraak met onze klanten het wagenpark en kijken dan waar het nodig is om te hercalculeren bij meer en minder kilometers. 

Kan ik de bijtelling stoppen nu ik mijn leaseauto niet gebruik?

Jaarlijks (per 1 januari) kan een berijder ervoor kiezen om de leaseauto al dan niet privé te gebruiken en dus bij te tellen. Het is niet mogelijk om halverwege het jaar of tijdelijk de bijtelling te stoppen of te pauzeren. 

Kom je er (online) niet uit?

We zijn vandaag bereikbaar van 8:00 tot 17:30

Mobility Service Electric wil voldoen in de informatievoorziening over elektrische auto’s en helpt je bij de configuratie van jouw elektrische auto’s. Regel het met onze configurator.

zakelijkelektrischleasen.nl

Ben je voor een kortere periode op zoek naar een leaseauto? Shortlease is bij uitstek geschikt voor een bedrijf met een directe ‘mobiliteitsbehoefte’. Bekijk snel ons actuele aanbod.

myshortlease.nl

Leaseblog.nl is de expert op het gebied van mobiliteit en (elektrische) leaseauto’s. Je kan hier terecht voor autotests, blogs, vlogs en interessante columns van gastschrijvers. Laat je informeren over alles wat met leasen te maken heeft!

leaseblog.nl